دانلود مقالات و پایان نامه ها در مورد تاثیر ... |
نام و نشان ملی سمند
بار عاملی برآورد شده
۳۰/۰
بار عاملی استاندارد شده
۸۹/۰
T-Value
۱۴/۳
با توجه به جدول بالا و اطلاعات استخراجی از نرم افزار لیزرل مربوط به مدل مفهومی برای فرض اصلی پژوهش، مدل معادلات ساختاری در این حالت بصورت زیر می باشد:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
NaIranKhodro = 0.30 * NaSamand
بنابراین نام و نشان ملی سمند بر نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف (خودرو سمند) تاثیر مثبت و مسقیم دارد.
۴-۵-۲.مدل مفهومی برای فرضیه و سوال های فرعی پژوهش
پس از ساختن متغیرهای پژوهش با بهره گرفتن از اطلاعات بدست آمده از بخش تحلیل عامل تاییدی (حذف سوال هایی که معنی دار نیستند)، مدل مفهومی را در نرم افزار لیزرل اجرا می کنیم. مدل های زیر مدل برآورد شده و استاندارد شده بررسی اثر متغیرهای مستقل وفاداری به نام ملی سمند، آگاهی از نام ملی سمند، کیفیت درک شده از نام ملی سمند، پیوند های ملی از نام ملی سمند و دیگر دارایی های اختصاصی بدست آمده از نام سمند بر نام ونشان شرکت ایران خودرو در بازار ( خودرو سمند) در نرم افزار لیزرل می باشد:
شکل ۴-۱۵ مدل برآورد شده بررسی فرضیه های فرعی در نرم افزار لیزرل
شکل ۴-۱۶ مدل استاندارد شده بررسی فرضیه های فرعی در نرم افزار لیزرل
با توجه به اطلاعات بدست آمده از نرم افزار لیزرل مدل دارای برازش کامل می باشد، یعنی تمام شاخص های برازندگی در سطح عالی قرار دارند. با توجه به شکل بالا مشاهده می شود که عامل کیفیت درک شده از نام ملی سمند دارای بیشترین تاثیر بر متغیر نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف ( خودرو سمند) می باشد. همچنین پیوند های ملی از نام ملی سمند و دیگر دارایی های اختصاصی بدست آمده از نام سمند دارای کمترین تاثیر بر متغیر نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف ( خودرو سمند) می باشند. حال با بهره گرفتن از آماره t به بررسی معنی داری روابط بالا می پردازیم. شکل زیر مقادیر محاسبه شده آماره t برای بررسی معنی داری رابطه بین متغیرهای مستقل وفاداری به نام ملی سمند، آگاهی از نام ملی سمند، کیفیت درک شده از نام ملی سمند، پیوند های ملی از نام ملی سمند و دیگر دارایی های اختصاصی بدست آمده از نام سمند بر نام ونشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف ( خودرو سمند) می باشد.
شکل ۴ – ۱۷ مقادیر t-value مدل مفهومی فرضیه های فرعی در نرم افزار لیزرل
با توجه به اینکه مقداره t محاسبه شده برای متغیر های پیوند های ملی از نام ملی سمند و دیگر دارایی های اختصاصی بدست آمده از نام سمند کمتر از ۹۶/۱ می باشد این رواط معنی دار نیستند. همچنین چون مقدار محاسبه شده t برای روابط بین متغیر های وفاداری به نام ملی سمند، آگاهی از نام ملی سمند و کیفیت درک شده از نام ملی سمند بیشتر از ۹۶/۱ می باشد پس این سه رابطه معنی دار می باشند.
با توجه به بار های عاملی موجود در هر یک از ابعاد میتوان در مورد اهمیت هر یک از متغیر ها تصمیم گیری نمود.
جدول ۴ – ۲۷ میزان اثرات عامل های مستقل پژوهش بر متغیر وابسته و مقادیر t-value در مدل مفهومی فرض های فرعی
نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف
وفاداری
آگاهی
کیفیت
پیوندها
دیگر دارائی ها
بار عاملی برآورد شده
۰۳/۱
۴۵/۴
۳۴/۶
۰۵/۳
۲۴/۱-
بار عاملی استاندارد شده
۱۲/۰
۱۳/۰
۱۵/۰
۰۹/۰
۰۴/۰-
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1400-09-15] [ 08:54:00 ب.ظ ]
|