سرویسهای دانه ریز:
یک موجودیت بایستی اطلاعات را لحظه به لحظه از موجودیت­های تولید ثبت کند.
شکل ۳٫۲۱ شبه کد بازرس
نقش سرویس:
مترجم، تحلیلگر، ثبت­کننده
هدف سرویس:
پی­گیری دقیق، تحویل گزارش شفاف، مدیریت استثنا
وظایف سرویس:
پی­گیری جا به ­جایی مواد اولیه به ایستگاه­های کاری
ثبت زمان آغاز وپایان کار
ترجمه عمل انجام­شده به اطلاعات ردگیری
ترجمه و دریافت اطلاعات برای تست

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

پیغام­ها:
دریافت WIP[35] از برنامه جزئی شده
ارسال و دریافت اطلاعات کیفی به تحلیلگر
دریافت اطلاعات جزئی از توزیع کننده
شکل ۳٫۲۲ پی گیری کننده

شکل ۳٫۲۳ پی گیری کننده
شمای سرویس: تحلیلگر
شرح سرویس:
این سرویس بدین منظور تعریف شده است که تحلیلی از داده ­های تولید فراهم کرده و به لایه­ های بالاتر ارسال کند. این تحلیل می ­تواند شامل اطلاعات در مورد چرخه حیات محصول، استفاده از منابع، استفاده از تجهیزات، کارایی رویه­ ها و …. باشد.
ارتباط بین این تحلیل­ها منجر به توسعه گزارشی که مبنای توسعه فاکتورهای کارایی تولید است، می­ شود. این تحلیل منجر به بهبود کارایی سیستم­های اجرایی تولید شده است.
سرویسهای دانه ریز:
یک موجودیت بایستی وظیفه تحلیل اطلاعات ورودی بر مبنای زمانبندی، استفاده از منابع، خط مشی­ها را داشته و با بهره گرفتن از آن فاکتورهای کلیدی را توسعه دهد.
نقش سرویس:
مقایسه کننده، پیش ­بینی کننده
هدف سرویس:
دریافت گزارش شفاف،رسیدن به مدیریت سفارش بهینه، مدیریت تغییر
وظایف سرویس:
تهیه گزارش برای لایه بالاتر، ارزیابی محدودیت­ها و موانع برای بهبود تولید، ارزیابی داده ­های تست
پیغام­ها:
دریافت و ارسال اطلاعات به پی­گیر
دریافت اطلاعات از مدیریت منابع
واسط: لایه ۴و۵
شکل ۳٫۲۴ مدیریت داده ­های سفارش
شکل ۳٫۲۵ شبه کد مدیریت داده ­های سفارش
شکل ۳٫۲۶ مدیریت سفارش

۳٫۶ ارتباطات میان ماژول­های مختلف سیستم­های اجرایی تولید

همانطور که اشاره شد در محیط ابر، سیستم­های مختلف توسط ماژول­های مختلف شناخته می­شوند، ماژول­هایی که بتواننداز قدرت محاسباتی که محیط ابر فراهم می ­آورد استفاده کرده و به صورت توزیع­شده به ارائه سرویس بپردازند. در این میان بخشی که به عنوان موضوعی چالش­برانگیز مطرح می­ شود بحث ارتباطات و اتصالات میان ماژول­های مختلف برای ارائه سرویس نهایی به کاربران و ابزار آلات تولید می­باشد تا همواره اطلاعات در گردش، درست باشند. با توجه به مدلی که پیش از این اشاره شد، اتصالات میان ماژول­های مختلف از طریق الگوی طراحی میانجی پیشنهاد می­ شود، میانجی الگویی است که در ارتباطات بخش­های مختلف در ابر وجود دارد. لذا به کارگیری آن برای سیستم­های اجرایی تولید در ابر نیز می ­تواند راهگشا باشد.
با توجه به رویکرد محاسبات ابری که در این تحقیق اتخاذ شده است. هدف این بخش از چارچوب ارائه روشی برای نمایاندن میانجی و در نهایت کاربرد آن به عنوان مذاکره کننده که ارتباطات میان بخش­های مختلف را تسهیل می کند.
شکل ۳٫۲۷ نقش میانجی
یکی از مهمترین دلایل وجود این میانجی به عنوان واسط میان ماژول­ها، وجود مجموعه ­ای از سرویس­های مدیریت اطلاعات بنابر سطح مدل اطلاعاتی هریک است. این مدل اطلاعاتی منابع تولید و اطلاعات را به سبک سرویس­گرا نگهداری می­ کند تا یکی از مهمترین چالش­های سیستم­های اجرایی تولید توزیع­شده که همان شکاف اطلاعاتی میان ماژول­های مختلف این سیستم­ها است، پر شود.
مدل­های اطلاعاتی این واسط­ها که مبنای ارائه سرویس­های مرتبط می­ شود، در حقیقت برای این طراحی ­شده ­اند تا منابع در سطوح مختلف را نشان دهند. این پایگاه­های اطلاعاتی در میان سرویس­های مختلف توزیع­شده اند و در جدول­های مختلف در سطوح مختلف نشان داده ­شده اند.
پایگاه­های اطلاعاتی ریز: این پایگاه­ها حاوی اطلاعاتی درباره سرویس­های سیستم در پایین­ترین سطح، قوانین ترکیب و طرح­های جریان­های کاری است، به نحوی که بتوان ارتباطات بین منابع و برنامه کاربردی را در سطوح مجازی­شده و پایین تنظیم کند.
پایگاه اطلاعاتی مفهومی: این پایگاه اطلاعاتی سرویس­های ساده و پیچیده و همچنین قوانین ترکیب را در سطح منابع منطقی و بالاتر مدیریت می­ کند.
پایگاه­های اطلاعاتی سیستمی: این پایگاه اطلاعاتی جامع درباره کل سیستم میانجی را در خود نگهداری می­ کند و حاوی سرویس­های ساده و پیچیده و منطق ترکیب جریان­های کاری مختلف میان سرویس­های متفاوت است.
شکل ۳٫۲۸ مدل اطلاعاتی واسط­ها
در بخش قبل مدل مفهومی از نحوه به کارگیری میانجی در بین سرویس­های مختلف سیستم­های اجرایی تولید ارائه شد. در ادامه به معرفی پروتکل­های ارتباطی مختلف میان ماژول­ها می­پردازیم که این پروتکل­ها مبنایی برای منطق موجود در پایگاه­های اطلاعاتی سطح دوم می­ شود.
مذاکره میان مدیر منابع و مدیر سفارشهدف از این مذاکره این است که مدیر سفارش، احتمالات اجرای فرایند تولید را با مدیر منابع در میان گذاشته و منابع مورد نیاز برای این فرایند را تخصیص دهد. این مذاکره منجر به مذاکره زمانبند و مدیر منابع و در نهایت ارائه نتایج به مدیر منابع است.
شکل ۳٫۲۹ مذاکره میان مدیر منابع و مدیر سفارش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...